11.06.13 г.

Какво се случва с Извезани души

Човекът не бива да бъде сам. Човек без приятели е за никъде.

От час седя тук пред белия лист с насълзени очи и опитвам да събера емоциите си, да ги напъхам някак в тези криви очертания думите, за да мога да ги споделя с вас...
Книгата излезе от печат преди известно време а още не сме се организирали да направим представяния по ред причини, предимно мои - невъзможността да пътувам в момента, малката Емили, която не обича да обикаля скучни инстанции и все подобни, заради които отлагахме, отлагахме... Нито да се погрижим книгата да се продава и във веригите книжарници от величината на Хеликон, Бууктрейдингили Гринуич, за да стига по-лесно до читателя. Аз получавах безброй писма, на които изпращах линкче към електронната книжарничка Хулите, но много хора не пазаруват през интернет. Докато днес не получих две писма: "Сега ние читателите вземаме в свои ръце нещата." 
И: "Меги, ангажирала съм студио за 4 юли от 18.00 часа :ieeee: Наемът искам аз да го платя като подарък за теб :tzeluvka: "
Моите читатели купуват тази книга, подаряват я, разпространяват я, организират представяния, на които ме канят... Като на филм е. Невероятно е. Мария Танева Николова от Нова Загора, която не ме познава, Валя от Пловдив, която също не ме познава. Те не са от литературните среди, те са моите читатели...

"От момичето, което ми сервира кафето в центъра на Ст.З., научих къде се намира Регионална библиотека "Захарий Княжевски". Пътьом попитах и в една книжарница - да, точно там. И представянията на книги стават винаги там. Като пристигнах, ме упътиха да разговарям по въпроса с директорката. Г-жа Снежана Маринова е една едра дама и ... абе книжен човек!!! :ieeee: :ieeemyzh: :liubov2: Беше повече от отзивчива!!!
 Сега делово. До потвърждаването от твоя страна, определихме за Ст.З. дата веднага след представянето в София на 3 юли - за четвъртък 4 юли от 18.00 часа. Просто помислих, помислих и реших, че ти би предпоччела да няма паузи между различните градове. Но ако погрешно съм разсъждавала, моментално може да бъде определена друга по-далечна дата. :daaa:
Наемът на зала със 140 места е 90 лв. на час. Има и втори вариант - нареждат се столове за 30 души във фоайето, за където наемът е 40 лв. на час. Напомни ми г-жа Маринова, че авторът трябва непременно да носи книги за продаване на място, защото е обичайно посещаващите тези събития да искат веднага да си купят книгата и да получат автограф от автора. Тя веднага отвори Хулите и намери по името ти статията, с която е представена там книгата ти, със снимката на корицата. През цялото време мислела, че книгата е стихове (не е обърнала внимание като казах, че е роман) и сега разбра.
Попита ме къде другаде ще бъде представена книгата. Изредих това което съм прочела - София, Пловдив Ст.З. и... добавих Русе. Упъти ме да се свържа с колежката й Силва Василева, директор на Библиотека "Л.Каравелов" в Русе на телефон 0888 98 36 25 от името на Снежана Маринова (т.е. - от нейно име.)
Попита ме ще има ли кой да представи книгата. Казах, че ни ми е казано и значи няма такъв "представител". Ще трябва в момента да го измислим. И тогава госпожата се сети за своя приятел Йордан Атанасов, гл. редактор на в-к "Литературен глас". Вкарах в телефона неговия телефон и помолих тя да разговаря с него, а накрая и аз. Срещнахме се в 13.30 в библиотеката, запознахме се, разбрахме се, че съм работила в читалището в Н.З., както и той - и до сега в Ст.З.; че с няколко месеца съм му кака; че жена му е от едно новозагорско село, а той е от горнооряховско село, пък моя син е зет в Г.О. Купих си от него вестника и се разбрахме по най-бързия начин да му пратя книгата да я прочете. Исках да го зарадвам и казах на Данчо, че книгата ти ще му бъде подарък от мен. Отидох при г-жа Маринова и си признах, че никога не съм плащала онлайн и не зная как да го направя, за да осигуря книгата за Данчо. Тя пое ангажимента и Данчо ще търси книгата направо при нея, а аз ще й възстановя сумата и разноските за доставката, като се видим. (Това имах предвид, като ти казах, че е повече от отзивчива. Оказа се, че съм забравила да пъхна в портмонето си още една банкнота!!! :ufff: :oops: Имах повече от цената на билета и по-малко от цената на книгата и разноските. :oops: )"


Някой литературовед би казал: Какви емоциални изблици, и то - пълни с правописни грешки. Ами навярно да... Но за мен така подадената ръка, тези две огромни сърца и обичта им са по - ценни от всякакви литературни награди, отзиви и големи имена. Това са моите читатели, хората с безкрайното добро в себе си, за които написах тази книга. Обикновените хора - онези като мен.
И част от другото писъмце:

"Меги, ангажирала съм студио за 4 юли от 18.00 часа :ieeee: Наемът е символичен и искам аз да го платя като подарък за теб :tzeluvka:
Сега, подробностите - студиото събира около 70-80 човека публика, тъй че можеш да си поканиш познати, приятели. Радиото ще направи съответната разгласа, тя се случва по няколко начина:
- в самия ден на представянето, в новините - като предстоящо събитие
- коментар за книгата в предаването Преге на Радио Пловдив, водещ Младен Влашки- там представянето е пасивно т.е. само от страна на водещия, без твое участие
- интервю с автора в утринната програма - това тепърва ще го уговарям :daaa:
Отделно пращаме информация до другите медии, качваме и материал на сайта -http://www.radioplovdiv.bg/
Събитието в 18.00 не се излъчва на живо, просто си е представяне на книга в зала"

Докато има такива хора аз няма да изгубя надежда, че светът може да бъде едно прекрасно място.
Докато имам такива читатели аз няма да спра да пиша. 
Докато има такива хора - няма да спра да обичам.

Няма коментари:

Публикуване на коментар